ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ
Собствениците на обекти в сгради в режим на етажна собственост, трябва да се запознаят с разпоредбите на Закона за управление на етажната собственост и на Наредбата за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост.
Формите на управление на етажната собственост са:
- Общо събрание
- Сдружение на собствениците /Сдружението е юридическо лице, създадено по реда на този закон/
1. Управление на етажната собственост от Общо събрание на собствениците:
Необходими документи в изпълнение на чл. 46 б от Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС):
1.1 Уведомление по образец за проведено общо събрание – Приложение № 6 към чл.11 от НАРЕДБА № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост
1.2 Копие на протокол за избор на управителен съвет (управител), заверено с полагане на надпис „Вярно с оригинала“ и приложенията към него.
2. Управление на етажната собственост от Сдружение на собствениците
Необходими документи в изпълнение на чл. 29 от ЗУЕС:
2.1 Заявление по образец - Приложение № 2 към чл. 3 от НАРЕДБА № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост;
2.2 Списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адреса в етажната собственост;
2.3 Копие от протокола на учредителното събрание, заверено с полагане на надпис „Вярно с оригинала“ от председателя на управителния съвет (управителя);
2.4 Копие от приетото споразумение, заверено с полагане на надпис „Вярно с оригинала“ от председателя на управителния съвет (управителя);
2.5 Нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.
Документите се подават в деловодството на Община Цар Калоян.
Публичен регистър на сдруженията в режим на етажна собственост
Нормативна база